יועץ אסטרטגי

יועץ אסטרטגי שיווקי ועסקי

אתם מקימים עסק חדש, רכשתם רהיטים למשרד ואפילו קיבלתם לשורותיכם עובד אחד או שניים. כעת צריך לגרום ללקוחות לפנות אליכם. זה לא קל כפי שחושבים תחילה, ולכן חשוב לפנות לשירותיו של יועץ אסטרטגי שיווקי כדי לתכנן תכנית פעולה מדוקדקת שתתאים למתכונת העסק שלכם. רק לאחר שהגדרתם לעצמכם מטרות שיווק ברורות, אתם יכולים לצאת לדרך.

מגדירים אסטרטגיה בשיטת המשפך

אחד מבין התהליכים הנפוצים בתחום ייעוץ אסטרטגי שיווקי הוא המשפך השיווקי. זוהי למעשה טכניקה לתאר את השלבים שעובר הלקוח מהרגע שהוא נתקל במוצר והשירות ועד השלב שבו הוא הופך ללקוח משלם בפועל. התהליך הזה כולל כמה שלבים משמעותיים.

שלב החשיפה

בשלב הראשוני הזה הלקוח רק מתחיל להיחשף לחברה או המוצר שלכם. הכלים הדיגיטליים הקיימים היום מאפשרים לגולשים להיחשף לבית העסק:

  • קידום ממומן בגוגל – משלמים לגוגל עבור כל קליק של גולש הנכנס לצפות במודעה שלכם כתוצאה מחשיפה במנוע החיפוש.
  • קידום אורגני בגוגל – משקיעים בקידום האתר על ידי תוכן ייחודי, תמונות מרהיבות וסרטונים. במידה והאתר טוב והמקדם שלכם פועל כראוי, אתם יכולים להגיע לתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל.
  • רימרקטינג – קובצי "עוגיות" המושתלים בדפדפן של הגולש מובילות אותו אל המודעה שלכם גם אם הוא נטש את האתר שלכם. כך שבפעם הבאה שהוא גולש בפייסבוק, הוא שוב יראה את המודעה שלכם.
  • רשתות חברתיות – ואם כבר מדברים על פייסבוק, הרי שרשתות חברתיות הן דרך טובה לפרסם מודעות ממומנות, בייחוד אם מדובר בקהל יעד רלוונטי לשירות שאתם מציעים.
  • פרסום באתרים מובילים – ישנם אתרים איכותיים כמו אתרי חדשות שהם תוכלו לפרסם כתבות איכותיות ולפרסם את פרטי העסק בתחתית העמוד.

שלב העניין

אין די בכך שהגולשים יבחינו בשירות שלכם, אתם צריכים לגרום להם להתעניין בו. כך שקידום אתר אורגני, למשל, יכול לסייע לא רק בשלב החשיפה הראשונית למוצר שלכם, אלא בשלב הקריטי שבו הגולש מחליט אם לפנות אליכם או לעבור למתחרה שלכם. משום כך, עליכם לדאוג לכך שהאתר שלכם יעצים את חווית המשתמש עד כמה שניתן: עליו להיטען במהירות, להיות מותאם למכשירי הנייד הקטנים, הוא צריך להיראות טוב הן מבחינת העיצוב (תמונות אותנטיות ואיכותיות) והן מבחינת תוכן מקורי וייצוגי ללא שגיאות כתיב.

שלב הרצון

לאחר שהצלחתם ליצור עניין בלקוח שלכם, עליכם לגרום לו לרכוש את המוצר או להשתמש בשירות. ניתן לעשות זאת על ידי הדגשת היתרונות שלכם כצוות וכחברה, וכן על ידי הדגשת הייחודיות שלכם – מדוע הלקוח צריך לפנות דווקא אליכם? נוסף על כך, בסוף עמודי התוכן שלכם וגם בעמוד הבית מומלץ להוסיף משפטים המניעים לפעולה וקוראים לגולש לשלם תמורת השירות או לפנות אל הנציגים של העסק.

שלב הרכישה

אם הכול הלך כשורה עד עכשיו, הגולש מבצע את הפעולה המיוחלת באתר – בין אם מדובר בביצוע רכישה או בהצטרפות לשירות שלכם. כעת, הלקוחות שלכם מתחלקים לכמה סוגים: לקוחות קבועים, לקוחות חוזרים או לקוחות נאמנים אשר מפיצים את טיב השירות שלכם לאחרים.

מתכננים את דרכי הפעולה

יועץ אסטרטגי שיווקי מסייע לכם להפיק את המרב מהמשפך על ידי תכנות מדוקדק של הפעולות שיש לבצע. כך, בשלב הראשון יש להגדיר את המטרות הברורות שאליהן יש לשאוף. בשלב השני מפרקים את הפעולות לשלבי המשפך. ולבסוף, נותנים משוב לכל שלב בתכנית כדי להבין אילו פעולות מבוצעות כראוי ומה כדאי לשפר.

קוראים לי תומר לוינסקי ואני המנכ"ל והבעלים של חברת לאוס מדיה ואינטראקטיב, בעל ניסיון רב בתחומי ייעוץ אסטרטגי שיווקי, אשמח לסייע לכם לשפר את דרכי השיווק שלכם.

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

עוד בנושא

יו יו"ר ומנכ"ל קבוצת
X

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה: