Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ניהול תקציב פרסום

ניהול תקציב פרסום לעסק

כדי לקדם עסק חדש או קיים היום יש צורך בפרסום ואם אפשר פרסום מאסיבי אז מה טוב. למעשה, כל עוד אתם מפרסמים בצורה נכונה ותקינה, הרי שככל שתפרסמו יותר כך תוכלו להביא לעצמכם יותר לקוחות ויותר פרנסה. ניהול תקציב הפרסום צריך להיעשות בדקדקנות ובאחריות, כיוון שללא ניהול נכון של התקציב אתם עשויים להתפזר והעלויות שלכם אל מול החזר ההשקעה עשויים שלא להשתלם בסופו של דבר.

איך בונים תקציב פרסום?

ניהול תקציב פרסום צריך להיות נגזרת של כלל טכניקות הפרסום שאתם הולכים לעשות בהם שימוש. כך למשל, אם החלטתם להשקיע 3500 ₪ בפרסום בגוגל בכל חודש ועוד 2000 ₪ בפרסום בפייסבוק מדי חודש (כולל דמי ניהול קמפיין), כל זה לצד 2,000 ₪ עבור קידום אורגני במנועי החיפוש – הרי שתקציב הפרסום החודשי שלכם עומד על כ-7,500 ₪. כמובן שאם אתם עושים שימוש גם בשיטות פרסום פיזיות (אוף ליין) ולא רק דיגיטליות (און ליין) גם אלה נכנסות לתוך תקציב הפרסום הכללי שלכם. בדרך כלל, כדי לבנות תקציב פרסום, צריך לשבת יחד עם הלקוח על התקציב שלו. לאפיין את העסק ויכולת הקיבולת שלו, את קהל היעד והיכן בארץ או בעולם הוא מספק את שירותיו.

ניהול תקציב פרסום דיגיטלי

לאחר אפיון העסק וקהל היעד, נבצע חקר שוק ונמצא היכן קהל היעד נמצא ברחבי האינטרנט ובאילו שיטות פרסום כדאי להשתמש. לאחר מכן ננסה להעריך את ההוצאה הצפויה לבעל העסק, בתוספת עלויות התפעול השוטפות, הכנות של תשתיות וחומרי פרסום – ומשם יתקבל תקציב הפרסום החודשי המתבקש עבור אותו עסק, כדי לממש את הציפיות שלו. תקציב פרסום דיגיטלי יהיה בנוי למעשה מעלויות העבודה, התפעול והפרסום של כל מה שקשור לטכניקות הפרסום בדיגיטל, כמו: פרסום בגוגל, פייסבוק, יוטיוב, קידום אורגני ועוד.

ניהול תקציב פרסום בגוגל

לגוגל יש 2 טכניקות פרסום עיקריות עמן אנו עובדים והן: קידום אורגני במנועי החיפוש (SEO) ופרסום ממומן (SEM). קידום אורגני הוא בעצם הליך פרסום שמטרתו לקדם את האתר במעלה תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל ופועלת בעיקר לטווח הארוך. מערכת הפרסום הממומן של גוגל נקראת גוגל אדווארדס, באמצעותה ניתן יהיה לשלם כסף על למנת להביא תנועה מידית לאתר שלנו. לכל טכניקה יש את היתרונות והחסרונות שלה, אולם תקציב פרסום בגוגל יהיה בנוי לרוב מאחת השיטות אשר תואמת את העסק. עסקים בעלי תקציב פרסום גדול יותר יכולים לחלק אותו בין 2 טכניקות הפרסום הללו ולפעול גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך, דבר שיהיה האידיאלי ביותר עבור העסק.

ניהול תקציב פרסום בפייסבוק:

מערכת הפרסום של פייסבוק התקדמה מאוד בשנים האחרונות ומאפשר גם פרסום באינסטגרם, אין צורך להרחיב במילים על כמות האנשים שמשתמשים ברשתות חברתיות. במידה וקהל היעד שלכם עשוי להימצא שם אנו נרצה שתשקיעו שם חלק ניכר מתקציב הפרסום שלכם. תקציב פרסום בפייסבוק עשוי לכלול לא רק את עלויות הפרסום המשולמות לפייסבוק בעת קמפיין ממומן, אלא גם עבור עבודת התשתיות כמו למשל: כתיבת מודעות שיווקיות לקמפיין הממומן, עיצוב תמונות לפרסום, בניית עמוד עסקי לעסק, הזנת תכנים בעמוד ועוד.

תקציב פרסום באינטרנט – אז האם להשקיע כאן את כל התקציב?

כיום האינטרנט משחק את התפקיד החשוב ביותר בתכנית השיווק והפרסום של העסק שלנו. בניית תקציב שיווק שכוללת פרסום באינטרנט תשלב את כל טכניקות הפרסום שנעשה בהן שימוש וקשורות לעבודה בדיגיטל. מלבד עלויות הפרסום לפלטפורמת הפרסום עצמה (גוגל, פייסבוק) הרי שישנן עלויות נוספות עבור עבודה שוטפת, תכנים, עיצובים, תשתיות ועוד.

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

עוד בנושא

יו יו"ר ומנכ"ל קבוצת
X

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה: