Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בניית תוכנית שיווק באינטרנט

בניית תוכנית שיווק באינטרנט לעסקים שרוצים להצליח

כל עסק זקוק לתוכנית שיווק כדי להתקדם ולהתפתח, ואם לדייק – כל עסק זקוק לבניית תוכנית שיווק באינטרנט, שכן בימינו עסק ואינטרנט הולכים שלובי זרוע. מרבית הלקוחות אינם מחפשים עוד שירותים באמצעות גזרי עיתון או מודעות שהם רואים על העץ. בתקופה המודרנית שלנו בניית תוכנית שיווק באינטרנט היא שם המשחק.

בניית תוכנית שיווק דיגיטלי לעסק

בניית תוכנית שיווק באינטרנט לעסק כוללת כמה שלבים עיקריים שיש להביא בחשבון:

שלב 1 – מגדירים מטרות

בשלב זה יידרש בעל העסק לענות על כמה שאלות בסיסיות אך חשובות דוגמת "מיהו קהל היעד". בעולם שבו הגולשים חשופים למידע רב באתרי האינטרנט, הם מחפשים את המידע הרלוונטי להם, אתר אינטרנט מעוצב או פוסט ש"יתפוס" אותם ויגרום להם להתעניין בשירות. כמו כן, על בעל העסק להביא בחשבון מאפיינים כמו:

  • האם ניתן לפנות ללקוחות "בלתי מסורתיים" ובכך להגדיל את קהל היעד?
  • כיצד ניתן יהיה להגדיל את מספר הלידים – קמפיין ממומן? עמוד עסקי פעיל בפייסבוק?
  • מה מבדיל את העסק מהמתחרים – שירות חדש ומקורי? פעילות בשעות בלתי שגרתיות?

שלב 2 – מצב העסק

בשלב זה חשוב לבחון את המצב הנוכחי שבו מצוי העסק. אחד המודולים הנפוצים לניתוח מצב החברה הוא מודול SWOT, או בראשי תיבות (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats). מודול זה מתייחס הן לסביבה הפנימית והן לסביבה החיצונית של הארגון. מטבע הדברים, הסביבה הפנימית מתייחסת לכל מה שמתרחש בארגון – המצב הכלכלי, היחסים בין העובדים, ניהול העבודה וכדומה, בעוד הסביבה החיצונית עוסקת בקשר שבין הארגון לסביבה החיצונית המורכבת מלקוחות, ספקים, מתחרים ועוד.

זוהי החלוקה המקובלת של מודול SWOT:

  • Strengths – נקודות החוזק של הארגון (הסביבה הפנימית) אשר מקרבות את בעל העסק אל היעדים שהוא מציב לעצמו. חשוב לדעת מהם היתרונות של הארגון ולבחון כיצד ניתן להדגיש אותם, בין אם בעזרת סרטון תדמיתי טוב או פיזור תוכן איכותי באתר האינטרנט המפרט את היתרונות הרבים של המוצרים והשירותים.
  • Weaknesses – החולשות של הארגון (הסביבה הפנימית) המרחיקות אותו מהמטרה שהוא הציב לעצמו. חשוב להבין את המכשולים שבפניהם ניצב הארגון – מצב כלכלי, שיווק בלתי יעיל ועוד.
  • Opportunities – ההזדמנויות של הארגון (סביבה חיצונית) לשיתופי פעולה ולהרחבת הפעילות העסקית שנועדו לקדם את המטרות של העסק. שיתופי פעולה אלה רלוונטיים גם לתחום של קידום אתרים, שכן ניתן לפרסם מאמרי אורח או לפזר מאמרים באתרי תמיכה.
  •  Threats – האיומים (סביבה חיצונית) מצד המתחרים השולטים בשוק, שבין השאר מתחרים גם על מילות מפתח חזקות, או לקוחות בלתי מרוצים שעלולים לפגוע במוניטין של החברה ולפרסם פוסטים שליליים הפוגעים בקידום.

שלב 3 – בונים את האסטרטגיה עצמה

לאחר שבחנו את מצבה של החברה, הגיע הרגע לבנות תכנית פעולה מפורטת כדי לשפר את הטעון שיפור ולהדגיש את הנקודות החזקות שלה. כאן נדרש פירוט יתר בנושאים כמו השקעת התקציב בפעולות שיווקיות שיכולות להוביל ללידים איכותיים (דוגמת קידום אורגני, רימרקטינג, פרסום בפייסבוק), להתאים את אופן הפרסום לקהל היעד, לקבוע את המחירים עבור המוצרים ועוד.

שלב 4 – בוחנים את התוכנית

בתום בניית תוכנית שיווקית לעסק איננו יכולים לנוח על זרי דפנה, מכיוון שהדרך הטובה ביותר לבחון אם התוכנית פועלת היא לבחון אותה בכל זמן נתון. במהלך השנה הקרובה אתם צפויים לעבוד עם התוכנית ולבדוק אם ניתן להשאיר אותה כפי שהייתה או להחליף בה סעיף אחד או שניים.

בניית תוכנית שיווק עם איש מקצוע

בניית תוכנית שיווק באינטרנט עם המנכ"ל והבעלים של חברת לאוס מדיה ואינטראקטיב, בעל ידע וניסיון בתחום השיווק בדיגיטל ובניית אסטרטגיה שיווקית לחברות וארגונים. את הידע הנרחב שלי אני מעביר לבעלי עסקים, חברות ותאגידים בדרך אל ההצלחה באינטרנט.

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

עוד בנושא

יו יו"ר ומנכ"ל קבוצת
X

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה: