Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בניית תקציב שיווק

בניית תקציב שיווק לעסק

בניית תקציב שיווק רלוונטי בין אם אתם משיקים מוצר חדש, פותחים עסק מאפס או מספקים שירות. חשוב שתדאגו לשיווק עצמי איכותי כדי שיוכלו למשוך אליכם כמה שיותר לקוחות. בימינו קיימים אמצעים דיגיטליים שונים שיכולים לסייע לנו לקדם את העסק, ועלינו לבחור את כלי השיווק המתאימים לנו ביותר. אך לפני הכול, עלינו לבנות את תקציב השיווק הפרטי שלנו, על מנת להימנע מהוצאות "מפתיעות" שעלולות לרוקן את הכיס ולפגוע בתקציב השנתי.

איך לחשב תקציב שיווק שנתי?

בעלי עסקים רבים הקובעים תקציב שיווק נתקלים בשני מצבים: קביעת תקציב שיווק גבוה מהדרוש לצורך קביעת יעדים, או לחלופין קביעת תקציב שיווק נמוך מדיי להשגת היעדים הרצויים. מטבע הדברים, רצוי להקדיש לעניין השיווק תקציב גבוה מדיי, כך שהעסק לא יסבול משיווק דליל ובלתי איכותי. מנגד, עסקים קטנים ובינוניים אינם יכולים לאפשר לעצמם להגדיר תקציב גבוה, ועל כן בעת הגדרת התקציב יש להביא בחשבון כמה פרמטרים משמעותיים:

  • רמת הפרסום כפי שמקובל בענף – החברה צריכה לבחון את שיטות הפרסום בתחום שלה. עליה לעמוד בסטנדרטים שיווקיים גדולים על מנת להחזיק את הראש מעל למים בקרב מתחריה הרבים. אחרת, מכירותיה של החברה הזו עלולים להיפגע באופן משמעותי.
  • האם מדובר בענף תחרותי – אם הענף שבו עוסקת החברה תחרותי מאוד, אין מנוס מלהשקיע רבות בשיווק על מנת להביא כמה שיותר לקוחות.
  • מדיות יקרות – חברות גדולות משקיעות בפרסום במדיות יקרות על מנת להרחיב את דרכי הפרסום שלהן. עסקים קטנים ובינוניים שאינם יכולים לאפשר לעצמם להשקיע במדיה אינטרנטית יכולים לפנות לערוצים אחרים – תמרוץ אנשי מכירות שטח, בניית תוכנית שותפים ועוד.
  • שיווק מפה לאוזן – חברות מתחילות שאין להן תקציב לאמצעי שיווק דיגיטליים יקרים יכולות להשתמש בשיטת ה"מפה לאוזן" כדי לפרסם מוצר או שירות מסוים. אט אט, כאשר מספר המכירות יגדל, ניתן יהיה לפנות לאמצעי פרסום יקרים יותר.
  • מצבים חריגים – לעתים נקלעת החברה למצבים חריגים כמו משבר ארגוני, פגיעה בשם הטוב או כניסה של מתחרה חדש וחזק לשוק. במקרים אלה חשוב להשקיע בשיווק איכותי ביתר שאת על מנת להתאושש ולהימנע מפגיע כלכלית משמעותית.
  • השיקולים העסקיים – כאשר מבצעים קביעת תקציב שיווק, לא ניתן להתעלם מפרמטרים עסקיים כמו המצב התזרימי בחברה, רמת הרווחיות שלה או נכונותה לבצע השקעות גדולות בעתיד על מנת להגיע להישגים משמעותיים.

הצעדים לביצוע השינוי

בעלי עסקים לא מעטים מתקשים לקבוע תקציב לשיווק, שכן ממבט ראשון מדובר בהשקעה שקשה לראות את פירותיה הראשונים. משום כך, קביעת תקציב שיווקי צריכה להיעשות בהדרגה. דבר ראשון, ניתן לבחון את תקציב שיווק שנתי משנה שעברה. תקציב זה יספק נתונים לשנה הבאה. דבר שני, מומלץ להעריך כמה לקוחות יביא תקציב השיווק הנוכחי, גם אם בשלב הראשוני מדובר ב"ניחושים מושכלים". שלישית, חשוב לחלק את ההוצאה על תכנית השיווק ביחס למספר הלקוחות הקיימים בפועל. נוסף על כך, יש לחשב את מספר הלקוחות שמתכוונים להביא בשנה הנוכחית באמצעות פעולת השיווק. בדרך זו יתקבל תקציב שיווק שנתי. ולבסוף, מומלץ לבחון את כל שיטות השיווק שנוסו בעבר ולבדוק מהי השיטה הטובה ביותר מבניהן.

אז על מה אנחנו מוציאים כסף?

כאשר מדובר בשיווק לעסק שצריך לקבל לקוחות חדשים באופן מיידי, אנו יכולים להיעזר באמצעים שונים. לדוגמה, אחת השיטות הנפוצות היא שיווק ופרסום ממומן שבמסגרתו אפשר לקבל "לידים" בעזרת פרסום בתשלום בגוגל ופייסבוק, התשלום ודמי הניהול נכנסים ישירות לתוך בניית תקציב שיווק שלנו.

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

עוד בנושא

יו יו"ר ומנכ"ל קבוצת
X

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה: