Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אפיון אתר אינטרנט

איך מאפיינים אתר האינטרנט?

אפיון אתרי אינטרנט מתחלק ל 2 סוגים שונים של תהליכים, אפיון אתר חדש במקום אתר אינטרנט קיים (ישן) שדורש התייחסות לכמות התכנים והסרטונים בעמודים הנוכחיים או אפיון אתר אינטרנט חדש לחלוטין ללא התייחסות לאתר הישן. בכל מקרה אפיון אתר אינטרנט חייב להתבצע על ידי איש מקצוע מומחה לשיווק באינטרנט, והוא אחראי להכין תכנית פעולה מסודרת לקראת בניית אתר האינטרנט שלכם.

סוגי אפיון אתרי אינטרנט

אפיון אתר אינטרנט מתחלק לחלקים שונים של אפיונים, אשר משתנים בהתאם לאופי האתר והמטרה שהוא נועד להשיג, אלא כמה אפיונים עיקריים שכדאי להכיר:

  • קהל היעד שלכם – אחד האפיונים החשובים והבסיסיים ביותר החלים על כל אתר אינטרנט. על מנת להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, עליכם להתאים להם את הצגת השירותים באתר. לדוגמה, אם האתר שלכם עוסק בבגדי הריון לנשים, חשוב לשלב פניות בלשון נקבה ולשלב עיצוב עדין ומרגיע. אם קהל היעד שלכם הוא אנשים בגיל הזהב, חשוב להנגיש עבורם את האתר (ניווט נגיש וקל, פונט גדול וכדומה).
  • האפיון הטכני – אפיון זה מיועד בעיקר למתכנת של האתר, מכיוון שהוא קובע אילו פעולות ניתן יהיה לבצע באתר שלכם. לדוגמה, אם אתם מעוניינים לתחזק חנות אלקטרונית, על המתכנת להכין אפשרות להצגת וריאציות של מוצרים.
  • אפיון מתקדם – אם באפיון טכני עבור המתכנת עסקינן, הרי שאי אפשר שלא להזכיר את אפיון המתייחס לפיתוחים מורכבים ומיוחדים. אפיון זה מיועד על פי רוב למערכות אתר מתקדמות שהמתכנת עתיד לבנות. האפיון כולל תכנון של מערכות מתקדמות כמו מערכות להשוואת מחירים, מערכות למנויים או מערכות המוטמעות באתר אשר צריכות "לדבר" עם מערכות חיצוניות.
  • כוחו של העיצוב האישי – עיצוב טוב ואיכותי לאתר האינטרנט מושך אליכם לקוחות פוטנציאליים לא מעטים. אפיון העיצוב הוא תכנית פעולה עבור המעצבים, תכנית אשר נועדה להכין אותם לקראת העבודה על האתר. גולשים הנחשפים לעשרות אתרים מדי יום ביומו, מחפשים את האתר שימשוך את תשומת לבם ויגרום להם להישאר, ואחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות עיצוב אישי. ככלל, לא מומלץ לבחור בותר משלושה צבעים ראשיים לעיצוב האתר, וחשוב שהעיצוב ישלב גם את הלוגו באתר כולו על מנת להכניס את המותג לתודעה של הגולשים. מעבר לכך, אפיון זה כולל שילוב של תמונות, מצגות וסרטונים באתר, כמו גם אלמנטים עיצוביים נוספים.

להכיר את המתחרים בשוק

אחד הדברים המשמעותיים ביותר שעליכם להביא בחשבון בעת אפיון אתר אינטרנט הוא המתחרים שלכם, לכן מומלץ לגלוש באתרים של מתחרים העוסקים בתחום החופף לזה שלכם על מנת למצוא רפרנסים רלוונטים. כך תוכלו לגבש את התמונה המלאה ולראות אילו אלמנטים באתר המתחרה גורמים לכם להישאר בו ולבצע פעולות, ואילו אלמנטים הייתם משדרגים או מעצבים אחרת. אחרי הכול, תוכלו לבלוט הרבה יותר בשוק אם תציעו שירות שאיש לא חשב עליו לפניכם.

מבנה אפיון אתרי אינטרנט

אפיון אתר אינטרנט כולל, על פי רוב, מבנה תמציתי וברור, והוא מהווה סיכום עבור בעל האתר ואנשי מקצוע נוספים שעמם הוא עובד (מתכנתים, מעצבים, כותבי תוכן, מקדמי אתרים ועוד). כך שהאפיון כולל פרטים טכניים רבים דוגמת הפרטים האישיים של העסק, הדומיין של האתר, סוג האתר, תחום הפעילות שבו הוא עוסק, מידע על קהל היעד (לדוגמה, מין וגיל), צבעי האתר, סוג האתר (תדמית/קטלוג/חנות), קטגוריות ראשיות, תבניות עיצוביות ומודלים מיוחדים שדורשים התייחסות בשלב העיצוב. כמו כן, האפיון כולל פירוט ערכים על עמודי האתר. למשל, ערכי דף הבית יכולים לכלול בפירוט מאפיינים כמו אזורי סרטונים, לקוחות, אודות או שירותים עיקריים, בעוד ערכי עמוד בלוג יכולים לכלול ערכים כמו כותרת עמוד, תוכן או תגובות של גולשים.

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

עוד בנושא

יו יו"ר ומנכ"ל קבוצת
X

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה: