Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סוגי אסטרטגיות שיווקיות

סוגי אסטרטגיות שיווקיות בדרך לאסטרטגיה שיווקית נכונה

במהלך עבודתי אני נתקל בלא מעט מקרים שבהם פונים אליי בעלי עסקים ואומרים "ניסיתי את כל שיטות השיווק הדיגיטלי הקיימות, ממש יריתי לכל הכיוונים, ועדיין אני לא רואה תוצאות". הם מתזמנים פוסטים בפייסבוק מדיי יום, יש להם אתר אינטרנט שיש בו תכנים וסרטונים לרוב, ועדין הם אינם מקבלים את הלידים האיכותיים שלהם הם מייחלים. כאשר מבצעים שיווק דיגיטלי, חשוב להבין שלכל סוג של עסק או חברה קיימת דרך שיווקית המתאימה רק לה. גדולתו של אסטרטג שיווקי מקצועי היא לחשוב מחוץ לקופסה ולהצמיד את האסטרטגיה הנכונה לעסק כמו סיר למכסה.

על מודולים וחברות

נכון להיום קיימים חמישה מודולים מרכזיים, המבחינים בין סוגי אסטרטגיות שיווקיות שונות, שלפיהם מתאימים את כלי השיווק הדיגיטליים:

להיות חלק מקהילה

מודול שיווקי נפוץ נקרא "מודול הקהילה", אשר מתאים לבית עסק המספק שירותים שיש בהם עניין רב ללקוחות. לדוגמה, זה יכול להיות מועדון גולף, כדורגל או כל ספורט שבו מתעניינים המשתתפים. מטרתו של המועדון היא לשמור על קשר עם הלקוחות הקבועים שלה ולעודד את הצטרפותם של לקוחות חדשים אשר יישארו עמה לטווח הארוך. מכיוון שפעמים רבות מעוניינים הלקוחות של המועדון לדעת מה מתרחש בתוכו, מומלץ לקדם את בית העסק באמצעות פרסום תוכן עדכני ואיכותי של כל המתרחש במועדון מתחת לפני השטח.

לקוח בא לקוח הולך

מודול ההימצאות מתאים לבתי עסק המספקים שירותים חד פעמיים ללקוחות דוגמת צלמי חתונות, שיפוצניקים, אינסטלטורים און רופאי שיניים. במקרים אלה, הלקוחות פונים אל בית העסק בעת הצורך ובמקרים רבים לא מרצונם החופשי. משום כך, אסטרטג שיווקי מיומן גורם לכך שהלקוח ימצא את השירות של בית העסק בקלות, ברגע שהוא מקליד אותו בגוגל.

מודול מעורר עניין

מודול "הנודניק הנחמד" מתאים לבעלי העסקים שההתעניינות בהם בקרב הלקוחות נמוכה למדיי, כמו רשתות מזון, חנויות בגדים או תכשיטים. הלקוח פונה לרשתות האלה רק בעת הצורך, ולעתים אף פוסח עליהם ומחפש אלטרנטיבה זולה יותר. האסטרטגיה השיווקית המופעלת כאן היא ליצור מועדון לקוחות אשר יעניק הנחות למצטרפים לקראת ימי הולדת, חגים ועוד. כלומר, מועדון לקוחות ש"ינדנד" ללקוח בדרך נדיבה מצד אחד, ושנוכחותו תהיה תמיד מורגשת מן הצד השני.

מדרבנים את הלקוחות

מודול הדרבון מעודד סוגי שיווק דוגמת שיווק גרילה (שיטה שבה מעבירים את החוויות מהשירות מפה לאוזן) או שיווק ויראלי ברשתות החברתיות. המודול מתאים לחברות שבהן הלקוחות אינם מתעניינים בשירות שלהם כמו סוכנויות ביטוח או עורכי דין. במקרה זה, על בעלי העסקים לשכנע את הלקוחות ביתרונות שהם יכולים לספק, ולציין מה יכול לקרות (אירוע שלילי) אם הלקוחות לא יפנו אליהם.

לפתות את הלקוח

בדומה למודול הדרבון, גם מודול הפיתוי פועל על סמך פוסטים ויראליים בפייסבוק או שיווק גרילה, כדי להביא לידיעתם של הלקוחות מוצר חדש שיצא אל השוק. כך למשל, רשת מזון המשיקה חטיף שוקולד מיוחד, יכולה ליצור סביבו טרנד באמצעות פרסומות, או למקם אותו ליד הקופה בסופרמרקט, כך שללקוחות הממתינים בתור לתשלום יהיה די זמן לבחון את החטיף ולקנות אותו.

אסטרטג שיווקי טוב פועל לפי הכללים

כדי לבנות את האסטרטגיה השיווקית לכל לקוח, חשוב תחילה לבצע אפיון מדוקדק המבדיל בין סוגי אסטרטגיות שיווקיות. כך שבשלב הראשון אני תמיד מברר כמה שיותר פרטים על העסק: אילו שירותים ומוצרים הוא מספק? אילו מטרות אתם מעוניינים להשיג באמצעות אסטרטגיה שיווקית? לאילו מטרות מיועד האתר שלכם (פרסום בלבד, תשלום, יצירת קשר)?

כמנכ"ל משותף של חברת לאוס מדיה ואינטראקטיב, המספקת את כל שירותי הדיגיטל בישראל, אני מכיר מקרוב סוגי אסטרטגיות שיווקיות, תהליכי קידום, שיווק ומיתוג כמו עיצוב אתרים, שיפור יחסי אתרים, אחסון אתרים ועוד ויכול לייעץ לכם בתחום.

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

עוד בנושא

יו יו"ר ומנכ"ל קבוצת
X

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה: