Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מומחה לניהול מוניטין באינטרנט

מומחה לניהול מוניטין באינטרנט נלחם במוניטין שלילי!

בעלי עסקים? עורכי דין? רופאים?  אם כן, גם אתם אינכם מחוסנים מפני התרחיש הבא: אתם קמים בבוקר ומקלידים כהרגלכם את שם העסק שלכם בגוגל במטרה לבדוק את מיקומכם במנוע החיפוש, ולפתע מגלים תוצאה לא כל כך מחמיאה על השם שלכם. במקרה הטוב זו יכולה להיות הערה שולית בפורום מקצועי כלשהו, ובמקרה הפחות טוב – תגלו כתבה באתר חדשותי גדול שלא בדיוק מציגה אתכם באור חיובי.

מוניטין שלילי – יש מה לעשות?

מלחמה במוניטין שלילי היא עניין מורכב, וזאת לאור העובדה שגולשים מן השורה מתעניינים בדרך כלל בפרסומים שליליים. ניתן לפנות אל מומחה לניהול מוניטין באינטרנט שהוא גם מומחה קידום אתרים בגוגל כדי למזער את הנזק. אמנם ברוב המקרים לא ניתן למחוק לחלוטין את התוצאה השלילית, אך אפשר בהחלט לדחוק אותה הצידה. אלה כמה פעולות שימליץ לכם לבצע מומחה טוב לניהול מוניטין:

  • תנו למומחה לפנות לבעל האתר – אתם יכולים לפנות לבעל האתר ולבקש ממנו להסיר את התוצאה השלילית, אך הסיכויים שהוא יעשה כבקשתכם הם מעטים. מצד שני, מומחה לניהול מוניטין מכיר את העולם הדיגיטלי כמו את כף ידו, והוא יוכל להשפיע על בעל האתר ולגרום לו למחוק את הפרסום (בייחוד אם מדובר במקרה של הוצאת דיבה).
  • אפשר לבקש מגוגל להסיר את המודעה – ברוב המקרים, גוגל מסרבת לבקשות כאלה, אך אם המודעה הפוגענית כוללת פרטים אינטימיים על אדם, גוגל תיענה לבקשה.
  • לפרסם כתבה באתר מוביל – ניתן לדחוק את התוצאה השלילית על ידי פרסום כתבה טובה ואיכותית על דומיין סמכותי. למשל, אם קיבלתם פרסום שלילי תוכלו לפרסם כתבה שעברה אופטימיזציה טובה לאותו מילת מפתח על מנת שתעלה מעל לפרסום השלילי.
  • לנסות לפתוח ערך בויקיפדיה – זה לא תמיד עובד, מכיוון שכל הערכים של ויקיפדיה עוברים סינון קפדני, אם כי ניתן בהחלט לפנות לאחד העורכים של ויקיפדיה ולשלם לו כדי שיכתוב עבורכם את הערך. אם תצליחו לפתוח ערך, תוכלו לעלות בדירוג, מכיוון שמבחינת גוגל ויקיפדיה מקבלת ערך גבוה. נוסף על כך, מתוך הערך של ויקיפדיה ניתן להוציא קישורים איכותיים לאתרים.
  • הגיעו לריאיון – אם אתם מומחים השולטים היטב בתחומכם, תוכלו להתראיין לאחד מאתרי החדשות. הקישור לריאיון יקבל דירוג גבוה, מכיוון ששמכם יופיע בטייטל או בכותרת.
  • לקשר סרטונים – אם עדיין לא הפקתם סרטון תדמית לעסק, זה הזמן לעשות זאת. לאחר מכן, פרסמו את הסרטון שלכם בשמכם. מומלץ לקשר את הסרטון לאתרים רבים ככל הניתן.

גוגל הופכת את ניהול המוניטין למורכב יותר

לקראת סוף 2017 החלה גוגל לשנות את המדיניות שלה כלפי פרסום שלילי. היא עדיין אינה נענית בקלות לבקשות להסיר פרסומים שליליים ממנוע החיפוש, אבל ניתן להבחין בכך שמספר הפרסומים המוסרים גדל בכמה אחוזים. עם זאת, במקרים לא מעטים מעמידה גוגל אתגרים רציניים בפני מומחה לניהול מוניטין באינטרנט. ראשית, גוגל אוהבת לתעדף אתרים בעלי סמכות. כך שגם אם עבדתם קשה על פרסום כתבות חיוביות כדי להוריד אזכור שלילי באתר חדשותי גדול כמו Ynet, הוא עלול להישאר בראש תוצאות החיפוש. שנית, גוגל מחזקת את כוחם של אתרי הדירוג ואתרי חוות הדעת ומעניקה משקל רב לדירוגם של הגולשים, כך שהם יכולים לפרסם תגובות שליליות שעלולות לפגוע בעסק. ולבסוף, אחד הכלים של גוגל הנקרא Google My Business יוצר פתח לתגובות שליליות: הוא מעניק לבית העסק את הזכות להופיע על המפה, ומצד שני הוא מאפשר לגולשים להוסיף תגובות שליליות בקלות רבה.

כמומחה לניהול מוניטין באינטרנט ומנכ"ל של חברת הדיגיטל – קבוצת לאוס מדיה ואינטראקטיב, אני מכיר על בוריו את המושג ניהול מוניטין בגוגל ומוכן לייעץ לכם כיצד ניתן להילחם בתופעה של פרסום שלילי באינטרנט.

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

עוד בנושא

יו יו"ר ומנכ"ל קבוצת
X

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה: